Учнівське самоврядування
Серед безлічі дитячих занять у школі важливе місце займає учнівське самоврядування. «Перетворити процес виховання на радість» – таке завдання поставив перед собою учнівський парламент, який є органом учнівського самоврядування у нашій школі. До його складу входять учні 8 -11 класів.
Самоврядування це:
- метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;
- наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
- принцип організації життя дитячого колективу;
- діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.
Важливі умови плідної діяльності учнівського самоврядування :
1. Розуміння учнями й активом завдань, змісту і суті самоврядування;
2. Вміння не лише бачити мету своєї діяльності, а й формувати її, визначати шляхи її реалізації;
3. Вміння самостійно планувати, організовувати роботу, координувати зусилля різних ланок самоврядування, постійно здійснювати самоконтроль;
4. Вміння прогнозувати, регулювати, аналізувати свою діяльність, об'єктивно її оцінювати;
5. Постійні пошуки ефективних форм і методів діяльності органів самоврядування, творче використання в цій справі досвіду інших шкіл.
Учнівське самоврядування – демократизований спосіб життєдіяльності учня
Розвиток учнівського самоврядування, участь у якому дає можливість учню вчитись бути організатором і виконавцем, глибше проникатись відповідальністю за стан шкільних справ і за особистий вклад в них, приймати на себе відповідальність за справу колективу, сприяє його громадянському становленню, духовному зростанню, розвитку лідерських, організаторських, творчих здібностей у суспільній роботі, ініціативи.
Персональна відповідальність за доручення, їх соціальна цінність сприяють формуванню особистості, яка вміє робити вибір і приймати рішення, що можуть впливати на його життя, на життя інших людей.
Засідання учнівської ради відбуваються 2 рази у місяць. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами: засідань учнівської ради та кожного центру.
Шляхи підвищення активності й ролі учнівського самоврядування:
- Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
- Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу.
- Поєднання самодіяльності дітей з керівництвом дорослих.
- Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
- Повага педагогів до самостійний думок та рішень учнівського самоврядування, його органів.
- Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.
- Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання їх мистецтв управління.
- Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.
Наш Учнівський парламент складається:
Президент ліцею
Хабічева Анна
«Прес-медіа» центр
Завдання центру:
- інформувати учнів про роботу учнівської ради;
- висвітлювати роботу ради у засобах масової інформації;
- збирати на засідання учнівську раду чи голів секторів;
- підготовка рекламних оголощень “Екран учнівської самореалізації”;
- випуск стінгазет, інформаційних бюлетенів, плакатів, стіннівок;
- художньо-естетичне оформлення школи, класів, залів тощо. Центр дисципліни і порядку
-
Завдання центру дисципліни та порядку:
– організація психологічної допомоги учням, що її потребують;
– контроль за виконанням Правил внутрішнього розпорядку в школі;
– захищає права та свободи учнів;
– забезпечує порядок в школі, організацію чергування в школі, в класах.
– виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
– призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
– участь у роботі ради профілактики правопорушень.
Центр культури та дозвілля
Завдання центру культури та дозвілля:
- вивчати побажання учнів щодо культурного і змістовного дозвілля;
- допомагати у проведенні заходів, спрямованих на підвищення культури та якості знань учнів (інтелектуальні ігри, тематичні тижні);
- керувати проведенням культурно-масових заходів, шкільних вечорів.